Odeslat stránku e-mailem

Navigace

Obsah

Nový nástroj SALMONDO pomůže žákům s výběrem střední školy i pedagogům v rámci kariérního poradenství

Typ: ostatní
Žákům z jižních Čech, kteří si letos budou vybírat střední školu, by měl s volbou dalšího vzdělávání pomoci nový kariérní nástroj Salmondo. Ten by mohl snížit počty absolventů, kteří jsou dle šetření s vystudovaným oborem nespokojeni, a zároveň výchovným poradcům asistovat při práci v rámci kariérního poradenství na školách. Během podzimu zástupci Jihočeské hospodářské komory uspořádají pro ředitele a pedagogy praktické workshopy, kde je s novinkou seznámí, a také zahájí další etapu workshopů pro žáky ve firmách.

V letošním školním roce si bude v Jihočeském kraji vybírat střední školu přes 5 000 žáků základních škol (ZŠ), pro které je volba dalšího vzdělávání významným krokem v jejich profesním životě. Dle průzkumu portálu Profesia.cz až tři pětiny středoškoláků nepracuje v oboru, který vystudovali, z toho navíc až jedna třetina žáků nechce vůbec pracovat v oboru, který si k dalšímu studiu zvolili. Šetření od Národní ústavu vzdělávání mezi středoškoláky zase ukazuje, že poměrně častým důvodem nespokojenosti absolventů je ztráta zájmu o vystudovaný obor (30 %), přibližně 26 % dotázaných uvádí jako jeden z důvodů nespokojenosti nízké platové ohodnocení v oboru a 24 % špatné pracovní podmínky. K méně častým důvodům patří obtížné hledání zaměstnání (20 %) nebo nízká úroveň přípravy (18 %).
Podobným problémům spojeným s volbou dalšího vzdělávání či profese by měl pomoci nový kariérní nástroj SALMONDO, který by se postupně měl začít používat v rámci kariérního poradenství na ZŠ v jižních Čechách. „Jedná se o sadu online testů, vyvíjených s předními českými psychology, které žákům druhého stupně ZŠ pomohou ujasnit představy o tom, co je baví, na jaké pracovní pozice se hodí a jaká střední škola by pro ně mohla být ta pravá,“ popisuje nový nástroj metodik odborného týmu Jihočeské hospodářské komory (JHK) Petr Rejnek. Zástupci škol, které JHK od října postupně s aplikací seznamuje, se obecně shodují, že v současné době nemají k dispozici žádný podobný nástroj, který by jim práci s žáky v rámci kariérního poradenství usnadnil. Při realizaci kariérního vzdělávání se pedagogové také setkávají s malou časovou dotací, kterou na poradenství mají.

Celá tisková zpráva zde.


Příloha

Vytvořeno: 31. 10. 2018
Poslední aktualizace: 31. 10. 2018 21:35
Autor: Správce Webu