Agentura – Odbor pro sociální začleňování je odborem Ministerstva pro místní rozvoj, podporuje územní celky/obce při začleňování obyvatel sociálně vyloučených lokalit (www.socialnizaclenovani.cz).
Gramotností se rozumí schopnost aplikovat znalosti v reálných životních situacích a při řešení prakticky orientovaných úloh. Lze přitom odlišit základní gramotnosti (čtenářskou včetně její pisatelské složky a matematickou) a oborové gramotnosti, které jsou více vázány na vzdělávací oblasti, obory či předměty. Základní gramotnosti jsou předpokladem rozvoje oborových gramotností. Úroveň gramotností je zpravidla kvantitativně měřitelná.
Inkluze není integrace. Slova integrace a inkluze se v posledních letech objevují denně v tištěné i zvukové podobě ve všech dostupných médiích. Vymezení těchto pojmů se ale jeví jako poněkud vágní a bývá používáno v různých významech. Tato skutečnost vedla k rozhodnutí zpracovat stručný teoretický vhled do této problematiky a z odborné literatury získat informace o vztahu obou pojmů.
Integrace není inkluze. Slova integrace a inkluze se v posledních letech objevují denně v tištěné i zvukové podobě ve všech dostupných médiích. Vymezení těchto pojmů se ale jeví jako poněkud vágní a bývá používáno v různých významech. Tato skutečnost vedla k rozhodnutí zpracovat stručný teoretický vhled do této problematiky a z odborné literatury získat informace o vztahu obou pojmů.
Integrovaný regionální operační program
Krajský akční plán
Klíčové kompetence jsou souborem vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot, které jsou důležité pro osobní rozvoj a uplatnění člověka ve společnosti. Nejsou vázány na jednotlivé obory, ale jsou nadoborové.
K - kultura učení L - Leadership I - Inkluze M - Metodická podpora učitele (Mentoring) A - Aktivizující formy učení
Místní akční plán vzdělávání
Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP) je produktem spolupráce partnerů v území, stanovuje priority a jednotlivé kroky nutné k dosažení cílů vzdělávací politiky v území na základě místní potřebnosti a naléhavosti, lokálních přínosů a podloženosti reálnými daty a analýzami z území (evidence-based); zahrnuje oblasti předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání.
Místní akční skupina
Moderní didaktické formy jsou takové didaktické formy, které umožňují dětem, žákům a pracovníkům ve vzdělávání, aby byli aktivními účastníky svého vlastního učení a aby byli schopni rozvíjet své klíčové kompetence v reálných situacích. Moderní didaktické formy, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí.
Národní institut dalšího vzdělávání
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Pedagogické vedení školy, činnosti vykonávané především jejím ředitelem. Ředitel je nejen manažerem, který řídí školu, ale i vůdcem (lídrem), který má vizi, dokáže ostatní motivovat a inspirovat, aby jej následovali při naplňování této vize a společně tak přispívali k rozvoji školy.
Rovné příležitosti ve vzdělávání znamenají, že všechny děti, žáci a žákyně mají stejné možnosti využívat vzdělávací příležitosti a dosáhnout svého potenciálu.
Regionální stálá konference
Střední článek podpory je zaváděn do vzdělávacího systému ČR a jehož hlavním cílem je zvyšování kvality vzdělávání prostřednictvím komplexního systému podpory škol a zřizovatelů.
V souladu s § 5 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
Cílem je připravit děti a žáky, samotné školy a školská zařízení na to, jak přispět k udržitelnému rozvoji společnosti. Jedná se o environmentální vzdělávání, globální a rozvojové vzdělávání, vzdělávání v oblasti občanské participace, vzdělávání v oblasti genderové rovnosti, vzdělávání v oblasti finanční a mediální gramotnosti a další.
Úkolem wellbeingu je vytvořit takové školní prostředí, ve kterém se budou cítit dobře všichni, kteří školu navštěvují (pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci, děti, žáci i jejich rodiče). Kvalitní a příznivé školní klima má vliv na psychiku žáků, na jejich duševní zdraví, eliminuje šikanu, pomáhá žákům zpracovávat emoce, snižuje výskyt úzkostných stavů.
OP JAK
MŠMT
MAS Rozkvět
MAS Pomalší
MAS Sdružení Růže
MAS Strakonicko
MAS Šumavsko
MAS Střední Povltaví
MAS Blatensko
MAS Blanský les - Netolicko
NPI
Jihočeská hospodářská komora
Pedagogická fakulta JČU
Eduzměna
EHMK2028