Odeslat stránku e-mailem

Navigace

Obsah

Umíme učit Einsteiny?

Typ: ostatní
Umíme učit Einsteiny? 1 Nejen na otázku jak a zda umíme učit mladé Alberty Einsteiny, Nicola Tesly nebo Antoníny Dvořáky dostali odpověď účastníci kurzu PRÁCE S NADANÝMI DĚTMI, který pro pedagogy a odborníky z ORP Kaplice pořádala MAS Pomalší v rámci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Kaplice – MAP II.

Nejen na otázku jak a zda umíme učit mladé Alberty Einsteiny, Nicola Tesly nebo Antoníny Dvořáky dostali odpověď účastníci kurzu PRÁCE S NADANÝMI DĚTMI, který pro pedagogy a odborníky z ORP Kaplice pořádala MAS Pomalší v rámci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Kaplice – MAP II.

Leitmotiv celého kurzu, který pro nás připravila docentka Jana Škrabánková (Ostravská univerzita, Centrum pro výzkum vzdělávání v Přírodovědných oborech a talentmanagement), můžeme vyjádřit citátem Honoré de Balzaca: „Génius je člověk jako každý jiný. Jenže je jiný.“

O nadaných dětech panuje mnoho mýtů a zkreslených představ. Nejčastěji ta, že se snadno učí, škola je vyloženě baví a nejvíc je motivují odměny nebo dobré známky.

To ale platí jen o menší části nadaných a talentovaných dětí. Ty ostatní máme tendenci často zařazovat do kategorie problémových dětí, které nedávají pozor, vyrušují, neuznávají autority nebo nepřijímají externí motivaci. Běžný přístup k výuce, na jaký jsme u nás často zvyklí, jim nevyhovuje nebo je pro ně dokonce matoucí a neumožňuje jim se rozvíjet. Nakonec takové talenty definitivně ztrácíme.

Jak změnit tento trend, nepřehlédnout nadané dítě ve třídě a co nejefektivněji jej podpořit i v rurálních oblastech se v letošním roce stalo hlavním tématem pracovní skupiny Rovné příležitosti, které se pravidelně účastní zástupci základních a mateřských škol z celého regionu.

První část kurzu proběhla 23. 9. 2020 v Kaplici, účastníky čekají ještě dvě další setkání. Po skončení cyklu vzdělávacích workshopů bude pracovní skupina navrhovat, jaká opatření by bylo vhodné zavést, abychom i v našem regionu mohli systematicky podpořit nadané děti.

Autor: Iva Černá, MAS Pomalší


Vytvořeno: 15. 10. 2020
Poslední aktualizace: 15. 10. 2020 12:10
Autor: Martin Střelec