Českobudějovicko dostane zvláštní podporu v oblasti vzdělávání. Pro svůj unikátní výcvikový program nás vybral Nadační fond Eduzměna.
Obsah
V čem potřebují školy a školky na Kaplicku nejvíc pomoci?
Z projektů MAP II a aktuálně běžícího MAP III máme řadu podnětů a nápadů z různých analýz, dotazníků, pracovních skupin atd. Úkolem ředitelů bylo shodnout se na výběru toho nejzásadnějšího a my to následně zdůrazníme v akčních plánech a připravovaném projektu MAP IV.
Ředitelkám a ředitelům jsme připravili výtahy ze všech možných podkladů rozdělené do čtyř širších okruhů – čtenářsko-jazykový, matematicko-polytechnický, sociálně-občanský a obecné potřeby rozvoje školy. Ředitelky a ředitelé ve skupinkách prodiskutovali témata a za každé z nich připravili několik konkrétních návrhů činností. Po představení návrhů a diskusi se pak jednotlivé položky prioritizovaly formou přiřazování bodů.
A na čem se tedy školy shodly, že nejvíc potřebují?
Jednoznačným favoritem je pomoc školám s psychohygienou a wellbeingem žáků a učitelů, nejlépe formou sdíleného odborníka a návazných aktivit. Zejména venkovské školy si nedokážou takovou podporu samy zajistit a provozovat. Přesně tady má proces MAP splnit svou roli a zajistit takovou pomoc pro více škol společně.
Jako další žádoucí aktivity si účastníci vybrali následující:
- Finanční gramotnost – aktivity pro žáky, podpora pedagogů
- Digitální vzdělávání – podpora pedagogů při práci s novými pomůckami, odborná podpora a údržba atd.
- Nadaní žáci – školní a mimoškolní aktivity pro jejich podchycení a zapojení
- Čtení a tvořivé psaní – rozvoj aktivit pro žáky, vzdělávání pedagogů
Všem zúčastněným zástupcům škol děkujeme za aktivní a konstruktivní přístup. Věříme, že společnými silami uvedeme domluvené věci do praxe a že to školám v území opravdu pomůže.
Poslední aktualizace: 2. 6. 2023 13:44