Odeslat stránku e-mailem

Navigace

Obsah

V rámci projektu MAP Dačice proběhl v Katolickém domě v Dačicích dne 22. 5. 2017 seminář na téma "Jak může respektující komunikace podpořit účast dětí ve volnočasových aktivitách". Lektorka, Bc. Hana Čechová, se zaměřila především na způsoby komunikace, které podporují vnitřní motivaci dětí k nejrůznějším školním a mimoškolním činnostem a vedou k naplňování základních lidských potřeb (zejména sounáležitosti, vlivu  a smysluplnosti) v prostředí, kde se děti cítí bezpečně, protože nejsou srovnávány, mohou spolupracovat a přispívat každý podle svých schopností a zájmů.

mpsv manažermpsv analytikmpsv obecnýmpsv specialista kontrol

V Základní škole Komenského v Dačicích se dne 19.4.2017 konal seminář "Možnosti hodnocení  žáků se speciálními vzdělávacími potřebami". Mgr. Jana Hartmanová formou interaktivní přednášky informovala o hodnocení v procesech učení žáka a o legislativním rámci hodnocení. Účastníci se seznámili se zásadami kritérií hodnocení ve vztahu k výstupům RVP ZV a získali podklady pro hodnocení žáků se SVP.

 

Dne 11.4.2017 se v MŠ Za Lávkami v Dačicích uskutečnil seminář "PSYCHOMOTORIKA hravé pohybové aktivity v MŠ". Lektorka, Bc. Milada Janoušková, seznámila účastnice s metodou psychomotorických aktivit a her u dětí předškolního věku, které umožňují prostřednictvím prožitku vnímat radost z pohybu.

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zve všechny zájemce na "Kariérní den", který se uskuteční 26.4.2017 od 14 do 16 hodin v Harfa Office Park.

Pozvánka na Kariérní den na MŠMT

V rámci projektu MAP Dačice se realizovaly semináře pro pedagogické pracovníky z území ORP Dačice.

Jednalo se o tyto semináře:

23. 11. 2016 Podpůrná opatření u žáků základních škol

Seminář proběhl v prostorách ZŠ Komenského v Dačicích a lektorka, Mgr. Světlana Drábová, podrobně vysvětlila jednotlivé stupně podpůrných opatření a specifika jednotlivých stupňů podpůrných opatření (plán pedagogické podpory, individální  vzdělávací plán, asistent pedagoga, působení dalšícho osob poskytujících podporu). Účastníci vzdělávací akce získali základní informace o postupech zavádění podpůrných opatření.

 

9. 11. 2016 Podpůrná opatření u žáků mateřských škol

Seminář proběhl v prostorách MŠ Dačice v Bratrské ulici v Dačicích a lektorka, Mgr. Světlana Drábová, podrobně vysvětlila jednotlivé stupně podpůrných opatření a specifika jednotlivých stupňů podpůrných opatření (plán pedagogické podpory, individální  vzdělávací plán, asistent pedagoga, působení dalšícho osob poskytujících podporu). Účastníci vzdělávací akce získali základní informace o postupech zavádění podpůrných opatření.

Stručný obsah

Na území ORP Dačice bude vytvořeno partnerství mezi zřizovateli, školami, vzdělávacími zařízeními a ostatními partnery. V rámci spolupráce partnerů budou stanoveny priority a bude zpracován „Místní akční plán rozvoje vzdělávání“ pro řešení místně specifických problémů a potřeb s orientací na dostupné a inkluzivní vzdělávání a rozvoj potenciálu každého žáka. 

 

Cíle projektu

Cílem projektu je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních tím, že bude podpořena spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání vzájemným informováním, společným vzděláváním a plánováním partnerských aktivit pro řešení místních specifických problémů a potřeb. Obecným cílem místního akčního plánování na území na území obce s rozšířenou působností Dačice (dále ORP Dačice) je podpora rozvoje potenciálu a osobnosti každého dítěte a žáka ve věku do 15 let. Hlavní důraz je kladen na podporu dětí a žáků ohrožených školních neúspěchem. Do projektu budou zapojeny všechny školy v ORP a také organizace zájmového a neformálního vzdělávání.

 

Období realizace

1. 6. 2016 – 31. 1. 2018

 

Organizační zajištění

Realizátor projektu: MAS Česká Kanada o.p.s.

Finančně podpořeno z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.   

 

Hlavní aktivity projektu

  • Akční plánování (rozvoj partnerství, dohoda o prioritách, akční plánování, budování znalostních kapacit)
  • Evaluace
  • Řízení MAP
  • Řízení projektu

 

Hlavní témata

 

  • Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita
  • Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání
  • Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem

 

V projektu bude sestaven realizační tým (RT) a řídící výbor (ŘV). Do týmů se kromě zástupců škol mohou přihlásit i aktivní rodiče, vzdělávací instituce z území, zástupci spolků apod.

Dne 10. 3. 2017 schválil Řídící výbor MAP Dačice aktualizovanou verzi investičních a dalších priorit Strategického rámce místního akčního plánování rozvoje vzdělávání pro ORP Dačice.

Aktualizovaná verze je ke shlédnutí zde:

Strategický rámec místního akčního plánování rozvoje vzdělávání pro ORP Dačice

V rámci projektu byl vytvořen Strategický rámec MAP Dačice, včetně seznamu investičních a dalších priorit, který byl schválen Řídícím výborem MAP Dačice dne 5. 9. 2017.

Strategický rámec MAP Dačice

V rámci projektu byl sestaven realizační tým (RT) a řídící výbor (ŘV).

Realizační tým pracuje ve složení:

Mgr. Vítězslava Benešová

Mgr. Ludmila Kolářová

Hana Kopečková

Ing. Eva Macků

Ing. Mgr. Vilma Szutová

Eva Tunklová

Mgr. Irena Vašíčková

 

Členové Řídícího výboru MAP Dačice

Zástupce JčK                                         Mgr. Vladimír Prokýšek

Zástupce KAP                                        Mgr. Lucie Jarkovská

Zástupce zřizovatele                              Ing. Karel Macků, Ing. Hynek Blažek

Zástupce ZŠ                                          Ing. Eva Macků, RNDr. Jitka Kašparová

Město Dačice, oddělení školství           Eliška Strachotová

Zástupce neformálního vzdělávání       Mgr. Václava Zamazalová

Zástupce ZUŠ                                        Eva Nováková

Zástupce rodičů                                     Hana Kopečková

Zástupce MAS                                        Jana Karásková

Do projektu se v ORP Dačice zapojily tyto ZŠ a MŠ:

 

Základní škola a Mateřská škola Budeč

Budeč 1

37892 Budeč

 

Základní škola a Mateřská škola Budíškovice

Budíškovice 58

38001 Dačice

 

Základní škola a Mateřská škola Český Rudolec

Český Rudolec 40

37883 Český Rudolec

 

Základní škola Dačice, Komenského 7, okres Jindřichův Hradec

Komenského 7

38001 Dačice

 

Základní škola Dačice, Boženy Němcové 213, okres Jindřichův Hradec

Boženy Němcové 213

38001 Dačice

 

Základní škola a Mateřská škola Dešná

Dešná 17

378 73 Dešná

 

Základní škola Slavonice, okres Jindřichův Hradec

J. Žižky 395

37881 Slavonice

 

Základní škola a Mateřská škola Staré Hobzí

Staré Hobzí 35

37871 Staré Hobzí

 

Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec

Komenského 446

37856 Studená

 

Základní škola a Mateřská škola Velká Lhota

Velká Lhota 54

38001 Dačice

 

Základní škola Dačice, Neulingerova 108

Neulingerova 108

38001 Dačice

 

Mateřská škola Báňovice, okres Jindřichův Hradec

Báňovice 36

38001 Dačice

 

Mateřská škola Dačice

Bratrská 177

38001 Dačice

 

Mateřská škola Hříšice 64, okres Jindřichův Hradec

Hříšice 64

38001 Dačice

 

Mateřská škola Písečné

Písečné 30

37872 Písečné

 

Mateřská škola Slavonice, Brněnská 200

Brněnská 200

37881 Slavonice

 

Po dohodě zástuců obcí bude MAS Česká Kanada o.p.s. zpracovávat MAP Jindřichův Hradec a MAP Dačice.

Cílem projektu místních akčních plánů vzdělávání je  zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách na území SO ORP Jindřichův Hradec a ORP Dačice, podpořit spolupráci  zřizovatelů škol a dalších aktérů ve vzdělávání, shodnout se na prioritách ve vzdělávání a nalézt způsoby pro budoucí aktivní a přínosnou spolupráci v oblasti vzdělávání a sdílení informací.

Datum zahájení realizace projektů MAP Dačice:     1. 6. 2016

Předpokládané ukončení fyzické realizace projektu:   31. 1. 2018

Klíčovým výstupem projektu je zpracovaný Místní akční plán vzdělávání pro ORP Dačice, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15-ti let.

Výstupem místního akčního plánu je pak dohoda o prioritách vzdělávací politiky v území, tzv. Strategický rámec MAP do roku 2023 a soubor aktivit, ve kterých se budou navrhovat konkrétní řešení místních problémů v dohodnutých prioritách.

Místní akční plány rozvoje vzdělávání budou použity pro koordinaci a  zacílení výzev v OP VVV a IROP.

 

MAP Dačice CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000084

logo OP VVV

Aktuality

16.11.2017

Vznik Science centra stvrdilo memorandum

Cílem Multifunkčního návštěvnického centra je zatraktivnění přírodovědných a technických oborů mezi širokou veřejností, popularizace vědeckých výstupů, prezentace inovačních tech-nologií firem i vytvoření vy-hledávaného turistického místa v Českých Budějovicích.

Detail

03.11.2017

Článek ASZ: Rok od platnosti novely školského zákona za námi...

První rok platnosti novely školského zákona, která přinesla do fungování našeho vzdělávacího systému dalekosáhlé změny, je za námi. Novela měla zásadní dopad na mnohé oblasti života našich škol, žáků a jejich rodičů. Došlo například ke změně v oblasti přístupu k hodnocení dětí díky upuštění od tzv. medicínského modelu, nebo k zavedení nového způsobu financování asistentů pedagoga.

Detail

03.11.2017

Školení "Zrealizuj workcamp ve svém městě"

Školení pořádá INEX - SDA 1. prosince v Praze. Jedná se o školení pro všechny zájemce z řad obcí a NNO, kteří mají zajímavý veřejně prospěšný projekt v oblasti ekologie, obnovy památek, sociálních služeb či oživení dění v místní komunitě a veřejném prostoru, a rádi by do něj zapojili dobrovolníky ze zahraničí i z ČR.

Detail

31.10.2017

Zvídavé děti, připravené se učit. To je, oč tu běží

Podnětné prostředí, školní návyky, nové kamarády, přípravu na školu. Toto všechno dětem z Kladna a nejbližšího prostředí poskytuje organizace Vějíř. Ta pomáhá dětem ze znevýhodněného prostředí a snaží se je připravit na povinnou školní docházku na běžných základních školách.

Detail

31.10.2017

Do školy nechodíme, abychom dokazovali, co všechno umíme. Chodíme tam, abychom se naučili něco nového.

Rozhovor se spoluzakladatelem organizace Education Republic Tomášem Hrudou.

Detail