ON-LINE Burzy středních škol proběhnou od 12. do 14. ledna 2021
Obsah
Záložky
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINACOVÁN EU
Vítejte na stránkách "MAP" pro ORP Strakonice,
od 1.9.2018 pokračujeme v "mapování" na území ORP Strakonice, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0009074. V rámci téměř čtyřletého projektu plánujeme navázat na aktivity a plány z předchozího projektu, podpořit spolupráci v území a přispět tak k rozvoji škol.
Pozvánka do pracovních skupin MAP II pro ORP Strakonice, využijte možnost zapojit se do pracovních skupin a podílet se na aktivitách projektu. Zájemci mohou kontaktovat p. Kadečkovou, tel: 721 073 993, mail: lag.strakonicko@seznam.cz
Aktuální SEZNAM ZAPOJENÝCH ŠKOL do MAP II
Identifikace dotčené veřejnosti - seznam relevantních aktérů ve vzdělávání dětí a mládeže do 15 let
Cílem místních akčních plánů vzdělávání je vybudování partnerství a udržitelného systému komunikace mezi aktéry, kteří ovlivňují vzdělávání v území a zjištění investičních a neinvestičních záměrů základních a mateřských škol na území ORP Strakonice. MAP je prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15ti let. Zahrnuje oblasti včasné péče, předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání.
Realizátorem Místního akčního plánu vzdělávání pro ORP Strakonice (MAP - ORP Strakonice, CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000051) se stala Místní akční skupina Strakonicko, z.s. Projekt je realizován od 1. března 2016 do 28. února 2018.
SEZNAM ZAPOJENÝCH ŠKOL do MAP I
Stanovení priorit a cílů k jednotlivým prioritám ve Strategickém rámci MAP II - ve Strategickém rámci MAP II byly navrženy priority a cíle vedoucí k jejich naplnění. Tyto cíle byly navrženy tak, aby jejich splnění bylo zvládnutelné kapacitami v území a splnitelné do roku 2023. Dokument k připomínkám naleznete ZDE.
Stanovení vize ve Strategickém rámci MAP II - ve Strategickém rámci MAP II byla navržena vize pro rozvoj školství v ORP Strakonice do roku 2023. Tato vize byla navržena tak, aby její naplnění bylo zvládnutelné kapacitami v území a splnitelné do roku 2023. Dokument k připomínkám naleznete ZDE.
Připomínky ke stanoveným prioritám, cílům a vizi je možné zasílat do 17. května 2019 na adresu lag.strakonicko@seznam.cz nebo je sdělit osobně v kanceláři MAS Strakonicko, z. s. ve Strakonicích na adrese Palacké náměstí 1090.
MAP 2
FINÁLNÍ DOKUMENTY - PRAVIDELNĚ AKTUALIZOVANÉ
Místní akční plán vzdělávání - ORP Strakonice 2020
Aktualizace Strategického rámce MAP do roku 2023 pro ORP Strakonice červen 2019
Místní akční plán na 18 měsíců 1.7.2019 - 31.12.2020
Místní akční plán 1.1.2018 - 31.6.2019
Aktualizace přílohy č. 1 Investiční a další priority pro MAP II pro ORP Strakonice k 26.11.2020
Aktualizace přílohy č. 1 Investiční a další priority pro MAP II pro ORP Strakonice k 4.5.2020
Aktualizace přílohy č. 1 Investiční a další priority pro MAP II pro ORP Strakonice k 15.10.2019
Aktualizace přílohy č. 1 Investiční a další priority pro MAP II pro ORP Strakonice k 4.3.2019
SWOT 3 analýza - výstup minikonference zaměřené na předškolní vzdělávání
SWOT 3 analýza - výstup PS pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka
SWOT 3 analýza - výstup PS pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka
SWOT 3 analýza - výstup PS pro rovné příležitosti
SWOT 3 analýza - nastavení rovných příležitostí v území ORP Strakonice
AGREGOVANÝ POPIS POTŘEB ŠKOL
Agregovaný popis potřeb škol 2020
Agregovaný popis potřeb škol ORP Strakonice únor 2019
ORGANIZAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ STRUKTURA
Aktualizovaná organizační struktura pro MAP IAktualizovaná organizační struktura a komunikační plán MAP II 2020
Organizační struktura a komunikační plán MAP II
Formulář pro vyjádření námětů, připomínek pro MAP II
EVALUACE A HODNOCENÍ
Plnění indikátorů projektu MAP II 1/2021
Evaluace naplňování priorit a cílů projektu MAP II 9-11/2020
Průběžná sebehodnotící zpráva 8/2020
Hodnocení akčního plánu 1.1.2018 - 30.6.2019
Seznam a popis evaluací MAP II pro ORP Strakonice
Zhodnocení stavu čtenářské, matematické a digitální gramotnosti a inkluzivity v ORP Strakonice březen 2020
Infolist o průběhu projektu MAP II ORP Strakonice 1.9.2019 - 28.2.2020
Zhodnocení stavu čtenářské, matematické a digitální gramotnosti a inkluzivity v ORP Strakonice podzim 2019
VYHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÝCH ŠETŘENÍ Z ŠABLON PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY V ORP STRAKONICE
VYHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÝCH ŠETŘENÍ Z ŠABLON PRO ZÁKLADNÍ ŠKOLY V ORP STRAKONICE
VYHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÝCH ŠETŘENÍ PRO NEFORMÁLNÍ ORGANIZACE VZDĚLÁVÁNÍ V ORP STRAKONICE
SEZNAM MÍSTNÍCH LÍDRU
Seznam místních lídrů pro oblast rozvoje matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka
Seznam místních lídrů pro oblast rozvoje čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka
"PŘIDANÁ HODNOTA" AKTIVIT PROJEKTU
Současná literatura pro mládež 6. - 9. třída 2020
Ve spolupráci se Šmidingerovou knihovnou ve Strakonicích
EKO POHÁDKY - výstup ze vzdělávacího programu realizačního týmu "Planeta můj domov" 2020
Soubor pohádek, které napsali žáci ZŠ a MŠ Cehnice, ZŠ a MŠ Čestice a ZŠ a MŠ Střelské Hoštice. Jak je patrné již z názvu, pohádky jsou zaměřeny na ekologii, třídění odpadu a péči o životní prostředí. Texty pohádek jsou doplněny obrázky, které též tvořili žáci škol z území ORP Strakonice. Korektura textů: Mgr. Robert Kostěnec, ZŠ a MŠ Katovice.
Realizační tým MAP II ORP Strakonice a členové pracovních skupin připravili inspirovat pro pedagogy. Dokument obsahuje odkazy na materiály k výuce v nouzovém stavu, které požívají Vaši kolegové z ORP Strakonice. Jedná se především o výuku matematiky, českého jazyka, cizích jazyků a práce s žáky se SVP.
MAP I
DOKUMENTY (VÝSTUPY) MAP ORP STRAKONICE:
Místní akční plán vzdělávání - ORP Strakonice
Příloha č. 1 Investiční a další priority
Příloha č. 2 Memorandum o spolupráci MAP - ORP Strakonice
Seznam signatářů Memoranda o spolupráci MAP - ORP Strakonice je k nahlédnutí v kanceláři MAS Strakonicko, z.s.
Průběžná evaluační zpráva MAP ORP Strakonice za rok 2016
Zpráva o průběhu projektu, 2.5.2017
Aktuální verze schválená Řídícím výborem k 12.12.2017:
Strategický rámec MAP do roku 2023 pro ORP Strakonice
Příloha č.1 Investiční a další priority
SWOT 3 - analýza prioritních oblastí SR MAP do roku 2023 pro ORP Strakonice
Veřejné přípomínkování dokumentů bylo možné od 6.11.2017 do 20.11.2017
Neaktuální verze schválená Řídícím výborem k 27.3.2017:
Strategický rámec MAP do roku 2023 pro ORP Strakonice
Příloha č.1 Investiční a další priority
SWOT 3 - analýza prioritních oblastí SR MAP do roku 2023 pro ORP Strakonice
Veřejné přípomínkování dokumentů bylo možné od 1.3.2017 do 10.3.2017
Neaktuální verze schválena Řídícím výborem k 29.8.2016:
Strategický rámec MAP do roku 2023 pro ORP Strakonice
Příloha č.1 Investiční a další priority
SWOT 3 - analýza prioritních oblastí SR MAP do roku 2023 pro ORP Strakonice
Veřejné přípomínkování dokumentů bylo možné od 10.8.2016 do 23.8.2016
PODKLADY ke Strategickému rámci MAP - ORP Strakonice:
Strategie území správního obvodu ORP Strakonice Akční plán inkluzivního vzdělávání na 2016 - 2018
Strategie vzdělávací politiky do roku 2020 Akční plán rozvoje území ORP Strakonice 2016/2017
Na tvorbě Strategického rámce (SR) MAP do roku 2023 regionu ORP Strakonice se podílejí všichni partneři a relevantní aktéři v území působící v oblasti předškolního, základního, neformálního a zájmového vzdělávání.
Výzva 12/2020 Sportovní infrastruktura - Investice do 10 mil. Kč a výzva 13/2020 Sportovní infrastruktura – Investice nad 10 mil. Kč vypisovaný Národní sportovní agenturou
Jedná se o program Regionální sportovní infrastruktury 2020-2024, který je zaměřen na všeobecný rozvoj sportovní infrastruktury v České republice.
Výsledkem realizace musí být sportovní zařízení, které je způsobilé k provozování sportu.
Příjem žádostí probíhá od 21. 12. 2020 do 30. 6. 2022.
https://agenturasport.cz/dotace/investice-do-10-mil/
https://agenturasport.cz/dotace/investice-nad-10-mil/
18. výzva IROP - MAS Strakonicko, z.s. - Podpora vzdělávání v ZŠ II
termín pro podání žádosti od 11.5.2020 do 31.7.2020
Veškeré informace na níže uvedeném odkazu
https://www.strakonicko.net/mas/irop18.asp
Dotace Jihočeského kraje, do 9.3.2020
Opatření č. 1: Cílem tohoto opatření je vybavení mateřských škol a základních škol zřizovaných obcemi Jihočeského kraje do 3 tisíc obyvatel učebními pomůckami investičního i neinvestičního charakteru zaměřenými na podporu technického vzdělávání dětí a žáků, zejména s důrazem na rozvoj jejich pracovních schopností, dovedností, technické tvořivosti a konstrukčního a experimentálního myšlení. Dále pak vybavení a úpravy školních zahrad mateřských a základních škol s cílem rozvoje pohybových schopností a dovedností dětí a žáků a rozvoje jejich environmentálního myšlení.
Opatření č. 2: Cílem tohoto opatření je podpora rekonstrukce budov mateřských škol, základních škol a školských zařízení zřizovaných obcemi Jihočeského kraje do 3 tisíc obyvatel. Budou podporovány dílčí aktivity a energeticky úsporná opatření, která povedou k celkovému snížení energetické náročnosti budov a objektů mateřských škol, základních škol a školských zařízení těchto zřizovatelů.
https://www.kraj-jihocesky.cz/ku_dotace/vyhlasene#818
Společný program česko-německých setkávání dětí Odmalička
Uzávěrka: 9. leden (akce realizované od února do srpna 2020)
5. červenec (akce od července do prosince 2020)
Určený pro:
- setkávání českých a německých dětí do 6 let
- podpoře nových a nově vznikajících přeshraničních partnerství předškolních zařízení
- setkávání českých a německých pedagogů MŠ za účelem přípravy či evaluace setkávání dětí ….
Vhodným žadatelem jsou
- mateřské školy
- zřizovatelé mateřských škol
- zapsané spolky a další organizace pracující s dětmi do 6 let
Výše dotace max. 15 000 Kč
http://www.tandem-org.cz/predskolni/programy-a-projekty/program-podpory-odmalicka
Datace jihočeského kraje, uzávěrka 17.1.2020 do 12:00 hodin
Jihočeský kraj vyhlásil řadu nových grantových programů
Podpora prevence kriminality v Jihočeském kraji
Podpora sportu
Podpora kultury
Podpora a rozvoj protidrogové politiky Jihočeského kraje v roce 2020
Podpora rodinné politiky
Podpora práce s dětmi a mládeží (mimo oblast sportu)
Dotace na reprezentaci Jihočeského kraje v oblasti vědy, mládeže a sportu
Ekologická výchova, vzdělávání a osvěta
https://www.kraj-jihocesky.cz/ku_dotace/vyhlasene
Výzva č. 7/2019: přírodní zahrady
K čemu je dotace určená
Vybudování a úpravy dětských hřišť a zahrad v přírodním stylu pro předškolní děti.
Pořízení zázemí pro subjekty inspirované konceptem lesní mateřské školy.
Vybudování a úpravy venkovních areálů a pozemků základních a středních škol a organizací působících v oblasti EVVO pro podporu výuky ve venkovním prostředí.
Kdo může žádat
Obce,
předškolní zařízení mateřské školy,
lesní mateřské školy (včetně lesních klubů), dětské skupiny,
základní školy,
střední školy,
domy dětí a mládeže,
příspěvkové organizace (zřizované obcí, krajem) působící v oblasti EVVO,
nestátní neziskové organizace působící v oblasti EVVO
Příjem žádostí: 3.2.2020-31.3.2020
https://www.mzp.cz/cz/npzp_072019_prirodni_zahrady
Výzva 111 OPZ podpora na vybudování a provoz dětských skupin
- provoz dětských skupin dle zákona č. 247/2014 Sb., o poskytování služby péče o děti v dětské skupině za účelem zapojení rodičů do pracovního procesu,
- vybudování/transformaci a provoz dětských skupin dle zákona č. 247/2014 Sb., o poskytování služby péče o děti v dětské skupině za účelem zapojení rodičů do pracovního procesu.
Skupiny pro veřejnost a i podnikové dětské skupiny (více pod odkazem)
Obce i svazky jsou vhodným žadatelem
Výše dotace až 95 % (min. cca 550 tis. max. cca 9 mil. Kč přesné částky pod odkazem) NNO a i třeba MAS až 100 %
Uzávěrka je 15. 8. 2019, 16:00 hodin
https://www.esfcr.cz/vyzva-111-opz
112. výzva ESF
Výzva podporuje provoz dětských skupin dle zákona č. 247/2014 Sb., o poskytování služby péče o děti v dětské skupině za účelem zapojení rodičů do pracovního procesu. V rámci OPZ lze tedy poskytovat službu péče o dítě v následujících režimech: 1) Dětská skupina pro veřejnost 2) Podniková dětská skupina. Obce i svazky jsou vhodným žadatelem.
Výše dotace až 95 % (NNO až 100 %) min. 547 tis. Kč, max. 8,62 mil. Kč
Uzávěrka 31. 05. 2019
https://www.esfcr.cz/vyzva-112-opz
IROP - Výzva č. 86 Infrastruktura vedoucí k přechodu do škol hlavního vzdělávacího proudu a k samostatnému způsobu života
Alokace výzvy je 456 mil. Kč z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR) a je určena na podporu rozvoje infrastruktury škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením (podle § 16 odstavce 9 a § 48 zákona č. 561/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů) a školských poradenských zařízení, tedy pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center. Účelem výzvy je podpořit infrastrukturu uvedených škol a školských zařízení s cílem zlepšit podmínky ve výchově a vzdělávání, a přispět tak k přechodu žáků a studentů do škol hlavního vzdělávacího proudu a k samostatnému způsobu života
https://www.irop.mmr.cz/cs/Vyzvy/Seznam/Vyzva-c-86-infrastruktura-vedouci-k-prechodu
Nadace ČEZ - Oranžové hřiště, 2. 1. 2019 - 31. 12. 2019
Grantové řízení Oranžové hřiště je zaměřeno na podporu výstavby a kompletní rekonstrukce dětských, sportovních a víceúčelových či jiných hřišť. Podmínkou je veřejná přístupnost hřiště s výjimkou hřišť u mateřských škol a zdravotních a sociálních zařízení.
http://www.nadacecez.cz/cs/vyhlasovana-grantova-rizeni/oranzove-hriste.html
Připravované výzvy OPVV, leden 2019
Plánovaná výzva č. 02_18_071 - Zvyšování kvality neformálního vzdělávání
Plánovaná výzva č. 02_19_075 Inkluzivní vzdělávání pro SVL II
Plánovaná výzva č. 02_19_077 Podpora žáků se zdravotním postižením II
https://opvvv.msmt.cz/planovane-vyzvy
Granty Jihočeského kraje, 2. 1. 2019 - 18. 1. 2019
Také v roce 2019 podpoří Jihočeský kraj sérií grantů různé aktivity v oblasti mimoškolní práce s dětmi a mládeží a EVVO.
Do 18.1.2019 je možné podávat také žádosti v oblasti školství - hlavním cílem uvedeného dotačního programu je vytváření potřebných materiálních podmínek pro zkvalitnění vzdělávacího procesu dětí a žáků a zajištění úsporného provozu školních budov v obcích Jihočeského kraje do 3 tisíc obyvatel.
grantový program PODPORA ŠKOLSTVÍ:
Opatření č. 1: Cílem tohoto opatření je vybavení mateřských škol a základních škol zřizovaných obcemi Jihočeského kraje do 3 tisíc obyvatel učebními pomůckami investičního i neinvestičního charakteru zaměřenými na podporu technického vzdělávání dětí a žáků, zejména s důrazem na rozvoj jejich pracovních schopností, dovedností, technické tvořivosti a konstrukčního a experimentálního myšlení. Dále pak vybavení a úpravy školních zahrad mateřských a základních škol s cílem rozvoje pohybových schopností a dovedností dětí a žáků a rozvoje jejich environmentálního myšlení.
Opatření č. 2: Cílem tohoto opatření je podpora rekonstrukce budov mateřských škol, základních škol a školských zařízení zřizovaných obcemi Jihočeského kraje do 3 tisíc obyvatel. Budou podporovány dílčí aktivity a energeticky úsporná opatření, která povedou k celkovému snížení energetické náročnosti budov a objektů mateřských škol, základních škol a školských zařízení těchto zřizovatelů.
grantový program EKOLOGICKÁ VÝCHOVA, VZDĚLÁVÁNÍ A OSVĚTA:
rozděleno na: Část opatření 5.A Podpora environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty a environmentálního poradenství (dále EVVO a EP) – podpora činnosti jednotlivých subjektů zabývajících se EVVO a EP, podpora realizace EVVO a EP prostřednictvím síťových projektů - různé formy předávání a šíření informací v regionálním systému EVVO; Část opatření 5.B Cílená podpora EVVO ve školách - zajištění rovných příležitostí škol v Jihočeském kraji k využívání služeb EVVO.
https://www.kraj-jihocesky.cz/1110/aktualni_vyzvy_dotace_jihoceskeho_kraje.htm
Výzva č. 02_18_063 - Šablony II - mimo hlavní město Praha, 28. 2. 2018 - 28. 6. 2019
Cíle výzvy Šablony II
- Podpora společného vzdělávání
- Personální podpora (např. školní asistent, speciální pedagog, školní psycholog, chůva)
- Vzdělávání pedagogů v oblasti inkluze
- Podpora nových metod ve výuce
- Rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti
- Výuka cizích jazyků metodou CLIL
- Rozvoj dovedností v ICT
- Podpora osobnostně profesního rozvoje pedagogů (supervize/mentoring/koučink)
- Spolupráce s rodiči a veřejností
- Propojení teoretické výuky s praxí, zapojení odborníků do výuky
- https://opvvv.msmt.cz/vyzva/vyzva-c-02-18-063-sablony-ii-mimo-hlavni-mesto-praha-verze-1.htm
MAP 2
Vyhodnocení vzdělávacích akcí za období 2019/2020
Vyhodnocení dotazníků - spokojenost se semináři za školní rok 2018/2019
Infolist o průběhu projektu MAP II pro ORP Strakonice 1.3.2019 - 31.8.2019
Infolist o průběhu projektu MAP II pro ORP Strakonice 1.9.2018-28.2.2019
Evaluace vzdělávacích seminářů za školní rok 2018/2019
Informace o MAP II na jednání Valné hromady MAS Strakonicko, z.s. dne 25.6.2019
Přehled plánovaných aktivit 2018/2019
Besedy s Mudr. Hálkovou na téma "Pečujeme o zoubky" v roce 2019
Podpořené volnočasové aktivity 2018/2019
Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení 30.9.2020
Workshop Montessori pedagogika - 10.6.2020 a 24.6.2020
Zápis z programu Bezobalový den – divadelní představení pro MŠ 3/2020
Zápis z workshopu k rovným příležitostem ve vzdělávání 12.3.2020
Zápis z minikonference zástupců MŠ 12.3.2020
"SLOVOSLET" - Kultura mluveného slova 17.2.2020
Zápis z workshopu pro veřejnost "Hyperaktivní, agresivní a problémové děti v MŠ (děti 3-6 let)" 22.1.2020
Program Bezobalový den - divadelní představení pro MŠ 25.11.2019 - 15.1.2020
"SLOVOSLET" - kultura mluveného slova 13.1.2020
Rozvoj matematické pregramotnosti v praxi MŠ 6.1.-7.1.2020
"SLOVOSLET" - kultura mluveného slova 2.12.2019
Vzdělávací akce s Mgr. Irenou Novotnou 7.11.2019 a 14.11.2019
Zápis z environmentálního programu Planeta můj domov – promítání dokumentárního filmu „A Plastic Ocean,“ s přednáškou Ing. Jana Juráše z Ekoporadny při Šmidingerově knihovně 26.11.2019 - 19.2.20.2020
Zápis ze setkání na enviromentální téma 26.11.2019
"SLOVOSLET" - Kultura mluveného projevu 18.11.2019
Burza škol ve Strakonicích 14.11.2019
Beseda se zaměstnanci školních jídelen 14.11.2019
Program Bezobalový den - předávání omalovánek 7.11.2019 - 28.1.2020
Netradiční techniky ve výtvarné výchově s Karlou Hátleovou 22.10.2019
Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení 10.10.2019
Neformální setkání ředitelů škol na území ORP Strakonice 26.9.2019
Zápis z workshou pro rodiče a veřejnost - "Aspergerův syndrom" 24.9.2019
Zápis z workshopu – diferenciace výuky matematiky s Mgr. Zirhutovou 19.9.2019
Průběžná sebehodnotící zpráva MAP II 9/2019
Změna financování regionálního školství - workshop pro ředitele ZŠ a MŠ 10.9.2019
Příprava besedy pro vedoucí školních jídelen 1.7.2019
Program Bezobalový den - divadelní představení pro MŠ 27.6.2019
Program Bezobalový den - divadelní představení pro MŠ 20.6.2019
Hry a pomůcky pro rozvoj čtenářské gramotnosti v ZŠ 18.6.2019
Výměna zkušeností ve využití her a pomůcek pro rozvoj matematické gramotnosti v ZŠ 11.6.2019
Zápis z besedy na téma environmentální vzdělávání veřejnosti 5.6.2019
Jak rozvíjet matematickou gramotnost aneb Matematika v praxi 5.6.2019
Pečujeme o zoubky - beseda v MŠ s Mudr. Hálkovou březen - květen 2019
Exkurze do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a Senátu ČR 30.5.2019
Změny ve školství, workshop pro ředitele 21.5.2019
Výroba a modelování studeného porcelánu 16.5.2019
Zápis ze Shromáždění členů Oblastní hospodářské komory Strakonice 25.4.2019
Velikonoční čas nastvává - beseda v MŠ a ZŠ o velikonočních zvycích a tradicích - březen, duben 2019
Rozvoj čtenářské gramotnosti v MŠ a ZŠ - Velikonoční beseda a povídání s knížkou březen, duben 2019
Čtenářská a informační gramotnost 4.4.2019
Jak číst s předškoláky? Čtení a předčtenářská gramotnost v MŠ 27.3.2019 a 10.4.2019
Zápis z exkurze – prohlídka provozu firmy AstenJohnson, s.r.o. 27.3.2019
Divadelní představení Víti Marčíka pro MŠ a 1. stupeň ZŠ - Cehnice, Katovice, Volyně 20.3.2019 - 22.3.2019
Připravené prostředí snoezelen pro podporu společného vzdělávání 12.3.2019
Pečujeme o zoubky - beseda v MŠ s MUDr.Hálkovou únor 2019
MASOPUST na Strakonicku 28.2.2019
Minikonference - aktualizace SWOT- 3 analýzy zaměřené na předškolní vzdělávání 28.2.2019
EDUBUS na Strakonicku 18.2.-21.2.2019
Inspirace programem Etická výchova, viz zápis ze “ Setkání vedoucích pracovníků škol Sedlčanska 14.2.2019
Netradiční techniky ve výtvarné výchově 5.2.2019
Zápis ze setkání se zástupci vzdělávacích organizací 21.1.-24.1.2019
Zápis ze setkání se zástupci vzdělávacích organizací 2.11.-6.12.2018
Živá výuka počtů v ZŠ 27.11.2018
Minikonference - setkání zástupců MŠ Strakonice 22.11.2018
Setkání realizátorů MAP II 16.11.2018
Exkurze MŠ, ZŠ a Praktická škola Strakonice 13.11.2018
Rovné příležitosti ve vzdělávání 23.10.2018
MAP I
Terapie problémového chování - autismus 9.2.2018
Dokumentace v MŠ 8.2.2018
Jak vzbudit zájem žáka o učení? Aneb jak zaujmout, vyjednávat, motivovat a přesvědčit ... 31.1.2018
Výživová doporučení pro děti v MŠ 22.1.2018
Čtenářská pregramotnost a čtení v MŠ 23.10.2017 a 30.10.2017
Matematická pregramotnost a matematické představy v MŠ + Hry a cvičení vhodná pro předškoláky 9.10.2017
Netradiční výtvarné techniky 27.9.2017
"Setkání škol, Kariérní řád, školská legislativa" + prezentace 5.6.2017
"Setkání škol s Pedagogicko - psychologickou poradnou" 24.4.2017
"Ukázková hodina matematiky dle Hejného vyučovací metody v praxi" 20.4.2017
"Prevence syndromu vyhoření" 29.3.2017
"Správní řád a správní řízení ve školství" + přehled správních úkonů + prezentace 16.3.2017
"SNOEZELEN" - úvod do práce a tvorba multisenzorického prostředí 1.3. a 2.3.2017
"Podpůrná opatření u žáků v ZŠ" 9.2.2017
"Od skupinové práce po kooperativní učení doplěné o projektové vyučování" + prezentace 31.1.2017
Exkurze MŠ, ZŠ a Praktická škola Strakonice 18.1.2017
"Pomůcky a metodické materiály vhodné k rozvoji řeči" + prezentace 9.1.2017
"Podpůrná opatření v předškolním zařízení" + prezentace 8.12.2016
Setkání zástupců MŠ a ZŠ 1.12.2016
"Základy Hejného vyučovací metody" + prezentace klíčových principů 24.11.2016
"Čtenářská a informační gramotnost" 14.11.2016
"Asertivita v prostředí MŠ" 2.11.2016
"Asistent pedagoga jako člen týmu" + Asistent pedagoga (materiály) 31.10.2016
"Rozvíjíme matematickou gramotnost II" + praktické příklady + prezentace 25.10.2016
"Jak upravit ŠVP v běžné ZŠ v souvislosti se společným vzděláváním" 12.10.2016
"Děti od dvou let v MŠ" + prezentace 3.10.2016
"Matika pro život - 2. st. ZŠ" + praktické příklady + prezentace 27.9.2016
"Komunikace s rodiči" 26.9.2016
"Netradiční pomůcky ve výuce M a ČJ" 19.9.2016
"Hyperaktivní dítě a dítě s poruchami chování v MŠ" 2.6.2016
Novela školského zákona (§16) 23.5.2016
Setkání zástupců MŠ + prezentace 19.4.2016
Setkání zástupců ZŠ + prezentace 14.4.2016
PRACOVNÍ SKUPINY MAP 2
Evaluace pracovních skupin za školní rok 2018/2019
Seznam členů pracovních skupin pro MAP II
Aktualizovaný seznam členů PS ČG 10/2019
Pozvánka do pracovních skupin k projektu MAP II pro ORP Strakonice
Setkání pracovní skupiny pro rovné příležitosti 8.12.2020
Setkání pracovní skupiny pro rovné příležitosti 14.9.2020
Setkání pracovní skupiny pro rovné příležitosti 21.5.2020
Setkání pracovní skupiny pro rovné příležitosti 13.3.2020
Setkání pracovní skupiny pro rovné příležitosti 28.1.2020
Setkání pracovní skupiny pro rovné příležitosti 2.10.2019
Setkání pracovní skupiny pro rovné příležitosti 14.5.2019
Setkání pracovní skupiny pro rovné příležitosti 19.3.2019
Setkání pracovní skupiny pro rovné příležitosti 15.1.2019
Setkání pracovní skupiny pro rovné příležitosti 5.12.2018
Setkání pracovní skupiny pro financování 7.12.2020
Setkání pracovní skupiny pro financování 10.9.2020
Setkání pracovní skupiny pro financování 18.5.2020
Setkání pracovní skupiny pro financování 2.3.2020
Setkání pracovní skupiny pro financování 2.12.2019
Setkání pracovní skupiny pro financování 24.9.2019
Setkání pracovní skupiny pro financování 27.5.2019
Setkání pracovní skupiny pro financování 25.3.2019
Setkání pracovní skupiny pro financování 14.1.2019
Setkání pracovní skupiny pro financování 4.12.2018
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 9.12.2020
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 10.9.2020
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 4.6.2020
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 6.5.2020
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 10.12.2019
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 1.10.2019
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 11.6.2019
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 16.4.2019
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 4.2.2019
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 29.11.2018
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 2.12.2020
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 1.9.2020
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 3.6.2020
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 6.5.2020
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 26.11.2019
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každkého žáka 17.9.2019
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 18.6.2019
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 23.4.2019
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 12.2.2019
Setkání pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka 22.11.2018
PRACOVNÍ SKUPINY MAP I
Pozvánka do pracovních skupin k projektu MAP - ORP Strakonice
Setkání pracovní skupiny: "Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání" 22.11.2017
Setkání pracovní skupiny: "Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost - inkluze - kvalita" 20.11.2017
Setkání pracovní skupiny: "Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost - inkluze - kvalita" 24.5.2017
Setkání pracovní skupiny: "Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání" 16.5.2017
Setkání pracovní skupiny: "Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání" 29.11.2016
Setkání pracovní skupiny: "Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost - inkluze - kvalita" 22.11.2016
Setkání pracovní skupiny: "Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání" 9.6.2016
Setkání pracovní skupiny: "Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost - inkluze - kvalita" 6.6.2016
Zápisy z Řídícího výboru MAP 2
Zápis z jednání ŘV formou PER ROLLAM 11.11. - 26.11.2020
Podpora znalostních kapacit Řídícího výboru na téma "Kvalita inkluzivního vzdělávání" + pozvánka 22.10.2020
Zápis ze setkání ŘV MAP II pro ORP Strakonice + pozvánka 8.6.2020
Zápis z hlasování ŘV formou PER ROLLAM 4.5.2020
Zápis ze setkání ŘV MAP II pro ORP Strakonice + pozvánka 25.10.2019
Zápis z jednání ŘV MAP II pro ORP Strakonice - PER ROLLAM 23.8.2019 - 2.9.2019
Zápis ze setkání ŘV MAP II pro ORP Strakonice + pozvánka 19.6.2019
Zápis z jednání ŘV MAP II ORP Strakonice - PER ROLLAM + hlasování 18.2.-1.3.2019
Zápis z jednání ŘV MAP II ORP Strakonice 22.10.2018
Jednací řád ŘV MAP II k 4.5.2020
Statut ŘV MAP II k 4.5.2020
Aktualizovaný seznam členů Řídícího výboru k 31.8.2020
Seznam členů Řídícího výboru pro MAP II
Informace o MAP II na jednání Valné hromady MAS Strakonicko, z.s. dne 25.6.2019
Zápisy z Řídícího výboru MAP I
Zápis ze 7. setkání ŘV MAP ORP - Strakonice, dne 27.2.2018
Zápis z 6. setkání ŘV MAP ORP - Strakonice, dne 12.12.2017
Zápis z 5. setkání ŘV MAP ORP - Strakonice, dne 3.10.2017
Zápis ze 4. setkání ŘV MAP ORP - Strakonice, dne 27.3.2017
Zápis z 3. setkání ŘV MAP ORP - Strakonice, dne 29.8.2016
Zápis z 2. setkání ŘV MAP ORP - Strakonice, dne 22.6.2016
Zápis z 1. setkání ŘV MAP ORP - Strakonice, dne 5.4.2016
Jednací řád ŘV MAP - ORP Strakonice
Statut ŘV MAP - ORP Strakonice
Role ŘV je přímo spjatá s procesem plánování, tvorbou a schvalováním MAP. Jeho složení by mělo reprezentovat složení partnerství MAP, v jehož rámci vzniknou další organizační prvky např. pracovní skupiny. ŘV je povinný a ze svého středu si volí předsedu a definuje vlastní postupy rozhodování. ŘV je hlavním pracovním orgánem partnerství MAP, proto by měl být tvořen zástupci klíčových aktérů v území z pohledu vzdělávání.
Povinní zástupci ŘV
- zástupce realizátora projektu MAP
- zástupce kraje
- zástupci zřizovatelů škol
- vedení škol (ředitelé), výborní učitelé, zástupci ze školních družin (platí pro ZŠ), školy mateřské a základní bez rozdílu zřizovatele
- zástupci organizací neformálního a zájmového vzdělávání
- zástupci základních uměleckých škol
- zástupce KAP
- zástupce rodičů, kteří jsou doporučeni školskými radami nebo organizacemi (NNO) sdružujícími rodiče
Doporučení zástupci ŘV:
- další zástupci dle návrhu dalších členů Řídícího výboru
Momentálně shromažďujeme podklady pro sestavení ŘV, o jehož konání vás budeme informovat.
Vaše dotazy rádi zodpovíme na: lag.strakonicko@seznam.cz, nebo na tel: 601 335 540 (Ing. Iveta Švelchová), tel: 722 291 729 (Ing. Václav Ouška).
Příklady dobré praxe (9/2016)
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - "šablony" (23.6.2016)
Kalkulačka indikátorů (pomůcka - povinná příloha žádosti)
Přehled šablon (Příloha č.3 výzvy)
Indikátory šablon (přehled a výklad, Příloha č. 1 výzvy)
Seznam příloh žádosti o podporu (Příloha č. 4 výzvy)
Kalendář akcí
AKTUALITY
19.01.2021
Změny ve vyhlášce „o inkluzi“ – nová pravidla pro pedagogickou intervenci
O poskytování pedagogické intervence nebo-li doučování jednoho a více žáků nově rozhoduje škola. Nejedná se už o podpůrné opatření 2.–5. stupně, které doporučovala poradenská zařízení, ale o podpůrné opatření 1. stupně. Novela vyhlášky o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kterou připravilo MŠMT, byla zveřejněna ve Sbírce zákonů 31. prosince 2020 s účinností od 1. ledna 2021.
14.01.2021
Vydání Zpravodaje MŽP věnované dětem a envivzdělávání
Poslední číslo letošního Zpravodaje MŽP se věnuje ekologické výchově, vzdělávání a osvětě, které jsou neodmyslitelnou součástí práce MŽP.
13.01.2021
V aktuálně platné legislativě je plán pedagogické podpory (PLPP) nyní zmíněn pouze okrajově. Škola už nemá povinnost ho sestavovat a odesílat do školského poradenského zařízení (ŠPZ) spolu s žádostí o vyšetření žáka. Přesto PLPP stále zůstává jedním z podpůrných opatření prvního stupně, které můžete smysluplně použít při naplňování vzdělávacích potřeb svých žáků. S jeho pomocí přehledně zmapujete žákovy vzdělávací potřeby a podporu, kterou mu poskytujete. Plán pedagogické podpory a informace v něm obsažené mohou být odrazovým můstkem nejen pro vás, ale také pro žáka, jeho rodiče a pracovníky ŠPZ.
05.01.2021
Pomůcka pro archivaci II. a III. vlny šablon
V dokumentu jsou uvedeny nejen základní informace k archivaci, které vycházejí z Pravidel pro žadatele a příjemce zjednodušených projektů, ale i praktický seznam dokumentů, které je třeba archivovat.
22.12.2020
Inovované pojetí funkce ICT koordinátora/metodika
Po patnácti letech vstoupil v platnost v polovině roku 2020 nový standard studia ICT metodika, někdy také nazývaného ICT koordinátor. Článek shrnuje, v čem spočívá hlavní zaměření inovovaného pojetí této důležité pozice na škole, jejímž cílem je podpora učitelů ve smysluplné integraci digitálních technologií do života celé školy.
18.12.2020
Nově zveřejněny videotutoriály pro práci v ISKP14+ pro formuláře Zpráva o realizaci a Veřejné zakázky.
15.12.2020
Desatero pro učitele žáka s ADHD podle odborníků: I žák s ADHD potřebuje zažít pocit úspěchu!
Práce s žáky s ADHD není pro učitele zrovna snadná. Stejně tak to však nemají ve škole lehké ani samotní žáci s touto diagnózou. Jak jim výuku co nejvíce přizpůsobit a jak je motivovat v práci? Přečtěte si článek inspirovaný publikací ADHD krok za krokem.
14.12.2020
Gramotnosti.pro život - upozornění na novou příručku MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Představujeme vám publikaci Matematická gramotnost v uzlových bodech vzdělávání. Publikace vznikla pro učitele mateřských a základních škol jako nástroj, který usnadňuje stanovování výukových cílů a poskytuje podporu pro sledování pokroku dětí a žáků v matematické gramotnosti napříč praxí školy.
04.12.2020
LEGISLATIVNÍ NOVINKY VE ŠKOLNÍM ROCE 2020/21
V úterý 10. listopadu se na Youtube kanálu MŠMT konaly online semináře o legislativních novinkách na školní rok 2020/2021 pro ředitele škol ve všech krajích.
27.11.2020
MŠMT: Aktuální pokyny pro školy k provozu od 25. a 30.11.2020
Informace k provozu škol a školských zařízení od 25.11.2020
Pozvánky
24.09.2020
Do procesu aktualizace dokumentů se pravidelně zapojují především MŠ, ZŠ, jejich zřizovatelé, poskytovatelé zájmových a volnočasových aktivit a další aktéři ve vzdělávání na území ORP Strakonice. Současná aktualizace se týká poslední verze přílohy č. 1 Investiční a další priority, schválené k 4.5.2020, kterou naleznete na záložce dokumenty. Připomínky k dokumentu zasílejte nejpozději do 30.10.2020 na mail: lag.strakonicko@seznam.cz
14.04.2020
Aktualizace dokumentu Organizační struktury a komunikačního plánu MAP II do 20.4.2020
Připomínky k dokumentu zasílejte nejpozději do 20.4.2020 na mail: lag.strakonicko@seznam.cz
26.02.2020
Připomínky k dokumentu zasílejte nejpozději do 17.4.2020 na mail: lag.strakonicko@seznam.cz Aktualizace se týká poslední verze přílohy č. 1 Investiční a další priority,schválené k 15.10.2019, kterou naleznete na záložce dokumenty.
04.10.2019
Jihočeská hospodářská komora za účasti MAS Strakonicko, z.s. pořádá dne 14. listopadu Burzu škol ve Strakonicích.
04.06.2019
Do 20.9.2019 přijímáme podněty pro aktualizaci Strategického rámce, konkrétně přílohy č. 1 Investiční a další priority.